17. Latvijas Stādu parādes nolikums
Latvijas Stādu parāde ir lielākais un apmeklētākais dārzkopības
nozares pasākums, tā mērķis ir popularizēt Latvijā audzētus stādus
un to ražotājus. 2021.gadā Latvijas Stādu parāde (LSP) notiks
17.gadu.
ORGANIZATORS
Pasākumu īsteno Stādu un kūdras inovāciju fonds sadarbībā ar Stādu
audzētāju biedrību un Siguldas novada Domi.
NORISES VIETA UN LAIKS
2021. gada 30.aprīlis un 1.maijs, plkst. 9:00 - 18:00, Sigulda,
Svētku laukums.
DALĪBNIEKU REĢISTRĀCIJA
1. LSP tiek reģistrēti saimnieciskās darbības veicēji, kas
reģistrējuši savu saimniecisko darbību Latvijā vai privātpersonas,
kas atbilst likuma Par iedzīvotāju ienākumu nodokli 9.pantam.
1.1. Stādu audzētāji ar Latvijā audzētu stādu sortimentu;
1.2. Amatnieki un pārtikas ražotāji, kuru produkcija ir ražota
Latvijā;
1.3. Dārza preču un tehnikas tirgotāji;
1.4. Citi dalībnieki, kuru piedāvātais produkts atbilst pasākuma
būtībai.
2. Dalībnieku reģistrācijas termiņi:
2.1. Stādu audzētāju biedrības biedri reģistrējas elektroniski no
15.februāra plkst 8:00, citi dalībnieki no 22.februāra (D un E
zonas pieteikumi tiks apkopoti un reģistrēti izlases
kārtībā).
2.2. Reģistrācija notiek līdz 26.aprīlim, ja vēl ir pieejami
tirdzniecības laukumi.
3. Reģistrācijas kārtība:
3.1. Pasākuma mājas lapā www.staduparade.lv jāaizpilda pieteikuma
anketa, jāapliecina nolikums u.c. prasītie dokumenti. Pieteikuma
anketā tiek uzrādīti tikai pieejamie moduļi un attiecīgs skaits
brīvo metru. Reģistrācija nenotiks, ja pieteikums tiks nosūtīts
nepilnīgi.
3.2. A; B; C zonās dalībnieks pats var izvēlēties moduļu numuru un
platību, ja vēl ir pieejamas brīvas vietas, D un E zonās dalībnieks
atzīmē zonu, norāda nepieciešamo platību, piezīmēs ieraksta vēlamo
moduļu numuru, kur velētos tirgoties, pēc dalībnieku atlases,
organizators piešķir dalībniekam konkrētu numuru, par ko informē
pieteikumā norādītajā epastā.
3.3. Amatniekiem un pārtikas ražotājiem papildus jāpievieno
produkcijas fotogrāfijas.
3.4. Dalībnieks veic dalības maksu par 2 dienām, netiek reģistrēti
dalībnieki, kas vēlas piedalīties tikai uz vienu pasākuma
dienu.
4. Dalībnieks nedrīkst nodot trešajām personām uz viņa vārda
reģistrētu moduli.
5. Reģistrācijas apstiprinājums:
5.1. Dalībnieki, kas atbilst nolikuma punktiem 1.1., 1.3. un 1.4.
tiek reģistrēti tiklīdz tiek saņemti visi nepieciešamie dokumenti
attiecīgajos termiņos saskaņā ar šī nolikuma 2.punktu.
5.2. Dalībniekiem, kas atbilst nolikuma punktam 1.2., reģistrācijas
apstiprinājums tiks nosūtīts uz anketā norādīto e-pastu pēc
administratora apstiprinājuma. Organizatoram nav pienākums informēt
pieteikuma iesniedzējus, kuri netiek akceptēti vai tā produkcija ir
neatbilstoša, vai konkrētajā preču grupā ir pārāk daudz
pieprasījumu uz vietām.
5.3. Organizators patur tiesības nereģistrēt dalībniekus, kuru
reputācija ir apšaubāma vai nepārbaudāma.
DALĪBAS MAKSA
6. Tirdzniecības laukumi sadalīti A (stādi); B (stādi); C (dārza
preces, tehnika); D (amatnieki, pārtikas tirgotāji bez elektrības
pieslēguma); E (amatnieki, pārtikas tirgotāji ar elektrības
pieslēgumu) zonās. Ēdinātāju zona atrodas Svētku laukuma centrā.
Izcenojumus skatīt pielikumā.
6.1. Katrā moduļa numurā pieejamā platība ir redzama pieteikuma
anketā, kur dalībnieks norāda moduļa numuru un cik tekošos metrus
gar ceļu vēlas reģistrēt.
6.2. Cenrādī dalības maksas norādītas par katru tekošo metru.
6.3. Pielikumā norādītā dalības maksa ir par abām pasākuma dienām,
uz vienu pasākuma dienu dalībnieks netiek reģistrēts.
6.4. D un E zonās dalības maksa ir atkarīga no reģistrēto tekošo
metru skaita. D un E zonas dalībniekiem ir iespēja pieteikuma brīdī
brīvā formā nosūtīt vēlamo tirdzniecības moduļa atrašanās vietu,
bet organizators patur tiesības novietot konkrēto dalībnieku vietā,
kuru uzskata par atbilstošāku.
6.5. Pielikumā esošajā dalības maksā ir ietverta Siguldas novada
Domes noteiktā tirdzniecības nodeva uz abām dienām, pasākuma
organizators iesniedz Domei kopēju dalībnieku sarakstu un saņem
tirdzniecības atļauju.
6.6. Dalības maksa atšķiras sekojoši:
6.6.1. SAB biedriem tiek piešķirta bonusa atlaide;
6.6.2. Moduļi, kuros pieejams elektrības pieslēgums ir par
paaugstinātu maksu;
6.6.3. Dalībniekiem, kas nodarbojas ar sabiedrisko ēdināšanu vai
tirgo alkoholiskos dzērienus dalības maksa ir paaugstināta. Ja
dalībnieks piedalās ar dažāda sortimenta precēm, dalības maksa tiek
aprēķināta pēc augstākās cenas (sabiedriskā ēdināšana, alkoholiskie
dzērieni).
APMAKSAS KĀRTĪBA
7. Dalībniekiem, kuri piedalās ar precēm, kas apzīmētas ar preču
zīmi "Radīts S!guldā", organizators piemēro 50% atlaidi no
attiecīgās tirdzniecības nodevas (nevis dalības maksas) saskaņā ar
Siguldas novada domes saistošajiem noteikumiem Nr.24 no 03.08.2016.
Lai saņemtu šo atvieglojumu, dalībniekam atsūtot pieteikumu ir
jāpievieno ieskanēta Siguldas attīstības aģentūras izsniegtā
atļauja preču zīmes Radīts S!guldā lietošanai.
8. Maksa par dalību tiek iekasēta kā priekšapmaksa ar bankas
pārskaitījumu pēc avansa rēķina saņemšanas anketā norādītajā
e-pastā. Oriģinālrēķins tiks izsūtīts elektroniski pēc tam, kad
dalības maksa tiks saņemta avansa rēķinā norādītajā kontā.
9. Ja dalībnieks ir apmaksājis dalības maksu, bet dažādu iemeslu
dēļ atsakās no dalības pasākumā, organizators atgriež dalības maksu
50% apmērā pēc rakstiska pieprasījuma, bet, ja dalībnieks
nebrīdinot organizatoru, nav ieradies uz pasākumu, bet ir
apmaksājis dalības maksu, tā netiek atgriezta arī daļēji.
10. Noteiktajā termiņā neapmaksāts rēķins tiek uzskatīts kā dalības
atteikums un bez brīdinājuma vieta tiek nodota citam
dalībniekam.
UZKRAUŠANĀS UN NOVĀKŠANĀS LAIKI
11. Tirdzniecības laukuma iekārtošana iespējama no 29.aprīļa plkst
12:00 līdz 30.aprīļa plkst 8:00. Piebraukšana pie tirdzniecības
vietas ar auto 30. aprīlī un 1. maijā līdz plkst. 7:00. Vakarā
transporta kustība atsākas no plkst.17:00.
12. Dalībnieks ir atbildīgs par drošu savu preču atstāšanu -
pārklājot atstātās preces ar plēvi vai noslēdzot tentu. Pametot
savu ekspozīciju, dalībnieks pieaicina atbildīgo apsardzes
darbinieku, lai pārliecinātos par drošu tirdzniecības vietu. Stādu
parādes organizatori nenes atbildību par preču drošību, ja
dalībnieks nav veicis iepriekš minētās darbības.
13. Apsardze tiek nodrošināta sekojošos laikos:
13.1. 29.aprīlī no plkst. 12:00 līdz 30.aprīļa plkst. 7:00
13.2. 30.aprīlī no plkst 18:00 līdz 1.maija plkst. 7:00
14. Dalībnieku stāvvieta – piekabes un vienu dalībnieka transporta
līdzekli drīkstēs atstāt pļavā pie Panorāmas rata – atsevišķā
teritorijā.
CITI NOTEIKUMI
15. Tirdzniecības laukumā esošajam pārstāvim ir jāspēj uzrādīt visi
normatīvajos aktos un likumos prasītie dokumenti, kā arī piederības
apliecinājums saimniecībai, kuru tas pārstāv.
16. Ja dalībnieks nebrīdinot organizatoru neierodas uz pasākumu
līdz 30.aprīļa plkst 8:00, reģistrētā vieta tiek atbrīvota, dalības
maksa netiek atgriezta un pasākuma organizatoram ir tiesības nodot
tirdzniecības laukumu citam dalībniekam.
17. Dalībnieks nodrošina savu tirdzniecības vietu noklāt ar augsnes
sedzējaudumu, lai pasargātu Svētku laukuma zālienu no
izmīdīšanas.
18. Pēc pasākuma dalībnieks sakopj savu tirdzniecības vietu,
atkritumus nogādā tuvākajā atkritumu urnā. Ja tirdzniecības vietā
tiks atstāti atkritumi vai bojāts segums, organizatoram ir tiesības
vērsties pie dalībnieka un piedzīt radušos zaudējumus.
19. Ja dalībnieks, nebrīdinot organizatoru, pamet tirdzniecības
vietu pirms plkst.17:00, tiek fiksēts pārkāpums un piestādīta soda
nauda 200 EUR, kā arī sankcijas dalībai nākamajos pasākumos.
20. Organizators patur tiesības nepieņemt dalībnieku tā
organizētajos pasākumos, ja dalībnieka rīcība ir bijusi negatīva
vai nekorekta.
21. Organizators apliecina, ka ievēro likuma “Par grāmatvedību”
normas, t.sk. veic atbilstošu likumam personas datu apstrādi un
uzglabā datus noteiktajos termiņos.
22. Dalībnieks apzinās, ka pasākuma laikā var tikt fotografēts un
fotogrāfijas var tikt publicētas mēdijos un pasākuma mājas lapā
www.staduparade.lv mārketinga nolūkos.
23. Ne organizators, ne dalībnieks nav atbildīgs par nolikuma
saistību neizpildi vai izpildes aizturēšanu, ja tā saistīta ar
nepārvaramas varas apstākļiem. Ar nepārvaramu varu šī nolikuma
izpratnē saprotamas dabas katastrofas, stihiskas nelaimes, streiks,
pasākumi, kas saistīti ar COVID 19 ierobežojumiem, valsts varas un
pārvaldes institūciju rīkojumu un citiem apstākļiem, kurus Pusēm
nav bijis iespējams paredzēt vai novērst, bet kuri tieši ietekmēja
Nolikumā noteikto darbu izpildi. Gadījumā, ja augstākminētie
apstākļi turpinās noteiktu laiku, saistību izpildes termiņš tiek
pagarināts par attiecīgo laika periodu. Dalības maksu, kuru veicis
Dalībnieks, COVID 19 ierobežojošo pasākumu ieviešanas gadījumā,
tiek atgriezta 50% apmērā pēc rakstiska pieprasījuma.
24. Dalībnieks reģistrējoties Stādu parādei apliecina, ka ir
iepazinies ar nolikumu, kā arī piekrīt fizisko datu apstrādei
nolikumā noteiktajam mērķim.
25. Dalībnieks apņemas veikt visas nepieciešamās darbības un
ievērot visus tajā brīdī valstī pieņemtos distancēšanās un drošības
noteikumus COVID 19 kontekstā.
26. Jebkādu jautājumu gadījumā, t.sk. par fizisko datu apstrādi un
uzglabāšanu, dalībnieks var griezties pie organizatora,
kontaktinformācija: Silvija Garoza, Mob: 22334990,
registracija@staduparade.lv.
27. Organizators ir tiesīgs mainīt/papildināt Nolikumu nebrīdinot
par to dalībnieku iepriekš.
ĒTIKAS KOMISIJA
28. Komisija sastāv no 3 locekļiem:
28.1. Komisijas uzdevums ir kontrolēt dalībnieku produkcijas
atbilstību 17.Latvijas Stādu parādes nolikumam.
28.2. Konstatējot pārkāpumu, komisija ir tiesīga sastādīt
protokolu, kas būs par pamatu pasākuma organizatoriem lemt par
sankcijām – izraidīt dalībnieku no pasākuma, neatgriežot dalības
maksu vai izteikt brīdinājumu un, ja pārkāpumi tiek novērsti, lemt
par dalībnieka tiesībām piedalīties nākamajās Stādu parādēs.